2018

• 31 grudzień

Koniec 2018 r.

Kończy się 2018 r. Był jednym z najtrudniejszych w moim życiu. Sukces zdobycia najwyższego szczytu Ameryki Północnej - Denali, kosztował wiele wysiłku i miał swoją dramatyczną cenę. Góry to jednak coś więcej, niż tylko "zaliczenie" kolejnej nazwy na liście moich męskich dokonań. Góry to dla mnie mocno osobiste zaglądanie w siebie. Dotykanie Boga i sensu naszego trwania i miejsca na Ziemi. Mam wielką nadzieję, że mijający rok nie będzie dla mnie początkiem życiowego "limesu", zamknięcia pewnej karty moich aktywności. Dziękuję że byliście ze mną na moim szlaku w 2018 r. Bez Was nie byłoby Piotra. Dostałem od Was wiele ciepła, wsparcia, życzliwości. Relacje sponsoringowe, spotkania z zespołami pracowniczymi, korespondencja z pasjonatami sportu, osobiste kontakty z ludźmi chorymi i wykluczonymi... stanowiły prawdziwy koloryt i radość mojego życia. Pozdrawiam Was wszystkich.

• 29 grudzień

Kocierz...ostatnie spotkanie w 2018 r.

Po raz kolejny spotkałem się z gośćmi Kocierz Hotel&Spa. To było ostatnie moje spotkanie motywacyjne w 2018 r. Dziękuję za ciepłe reakcje i życzenia. Było "mocno zimowo" i dzięki pomocy Volvo- Wadowscy udało mi się bezpiecznie dotrzeć na przełęcz, gdzie znajduje się wspomniany obiekt.

• 23 grudzień

Spotkanie w Kocierz Hotel&Spa.

Na zaproszenie właścicieli obiektu Kocierz Hotel&Spa k. Andrychowa uczestniczyłem w świątecznym spotkaniu dla gości.

• 20 grudzień

Volvo Wadowscy- pomagają w moich spotkaniach.

Oficjalny dealer marki Volvo w Krakowie- Wadowscy, wspiera logistycznie moje spotkania motywacyjne i prospołeczne o charakterze non-profit. Czasowe użyczenie samochodów z floty Volvo jest bardzo pomocne, szczególnie w trakcie spotkań na Podbeskidziu i zimowych drogach Podkarpacia. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie cały zespół Wadowskich.

• 13 grudzień

Wybiegaliśmy dzieciom uśmiech ...

Na zaproszenie Jowity Wyszomirskiej, biegaczki uczestniczącej w charytatywnej akcji sportowej Mariusza Malca pod nazwą: "Wybiegajmy dzieciom uśmiech"- uczestniczyłem w treningu biegowym, oraz aukcji charytatywnej na rzecz dwójki niepełnosprawnych dzieci ze Stargardu. Jestem pełen podziwu dla liderów społeczności lokalnych, pasjonatów sportu i pomagania, którzy potrafią zorganizować tak skuteczne działania. Szacunek dla wszystkich uczestników!

• 09 grudzień

Z podróżnikami w Rzeszowie.

Na zaproszenie organizatorów X Podkarpackiego Kalejdoskopu Podróżniczego w Rzeszowie uczestniczyłem w prezentacji autorskiej dla publiczności festiwalu. Fantastyczna atmosfera, doborowi prelegenci, spontaniczne reakcje. Dziękuję i polecam kolejną edycję :)

• 23 listopad

Bełchatów z PGE...znowu Pomagamy!

Spotkanie z pracownikami PGE w V edycji gali wolontariatu pracowniczego "Pomagamy" to dla mnie spotkanie prawie rodzinne :) Już po raz trzeci, tym razem w Bełchatowie- doświadczyłem relacji z ludźmi, dla których aktywność prospołeczna, nie jest tylko wizytówką w działaniach społecznej odpowiedzialności biznesu wielkiej grupy kapitałowej. Prezentacja, warsztaty fundraisingowe... było jak zwykle wspaniale i energetycznie !!!

• 17 październik

Prezentacja dla CEZ POLSKA.

Tym razem mój "Zachwyt każdym oddechem" został zaprezentowany na koferencji firmy CEZ Polska, która odbyła się w hotelu w podkrakowskich Balicach. Spotkanie ciekawe i wymagające, bowiem skierowane do męskiej częsci zespołu pracowniczego firmy. Sądząc po reakcjach słuchaczy w trakcie i po prelekcji, było poruszająco i mocno emocjonalnie co stanowi dla mnie wielką satysfakcję, nie tylko jako "faceta".

• 06 październik

Festiwal Wanoga.

W sali Filharmonii Kaszubskiej w Wejherowie, uczestniczyłem jako prelegent w VII edycji Festiwalu Przygody i Podróżników WANOGA. Dziękuję prezesowi Polskiego Klubu Przygody, p. Michałowi Witkiewiczowi, który zaprosił mnie na tą ciekawą imprezę. Organizacja, atmosfera, uczestnicy - po prostu perfekt !

• 29 wrzesień

Motywacyjnie w Warszawie.

W warszawskim hotelu Intercontinental spotkałem się z grupą młodych, polskich przedsiębiorców prowadzących interesy w Szwajcarii. Moja prezentacja motywacyjna stanowiła tylko małą cześć konferencji. Dziękuję za zaproszenie i niesamowitą energię do działania jakim emanował zespół moich słuchaczy. Bardzo pozytywni ludzie!

• 28 sierpień

Spotkanie w domu Fundacji Ronalda McDonalda.

W Krakowie spotkałem się z zespołem pracowników i wolontariuszy Fundacji Ronalda McDonalda prowadzących dom pobytowy dla rodziców dzieci leczonych w Szpitalu Uniwersyteckim w Prokocimiu. Rodzice i pośrednio mali pacjencji mają do dyspozycji wspaniałe pokoje i zaplecze socjalne, programy animacyjne i wsparcie ludzi o wielkiej empatii i zaangażowaniu prospołecznym. Trzymam mocno kciuki za powodzenie działań Fundacji, tym bardziej że w Warszawie planowana jest budowa kolejnej tego typu placówki.

• 14 sierpień

Spotkanie w Agorze.

W trakcie wizyty w Warszawie odwiedziłem siedzibę Agora S.A. W dziale wydawniczym rozmawialiśmy o pomyśle wydania kolejnej książki (w pełni autorskiej), której tematyka nie dotyczyłaby tylko dokonań sportowych i wysokogórskich. Mam wielką nadzieję, że finalizacja pomysłu stanowić będzie dla mnie mocno osobiste podsumowanie 50 lat intensywnego życia.

• 28 lipiec

Primus inter Pares...z Najlepszym !

Na kolejnej gali Primus inter pares firmy ERGO Pro w Warszawie, miałem wyjątkowy zaszczyt wręczenia statuetki nagrody Jerzemu Górskiemu. Dla mnie jest inspiracją. Dla wielu innych symbolem wielkości człowieka, który podźwignął się z upadku w sposób spektakularny i niesamowity. Chylę czoła przed tym człowiekiem. Jego skromność, dystans do otaczającej rzeczywistości, upór w realizacji celów...onieśmiela. Ważne spotkanie mojego życia.

• 06 lipiec

Trzy dni po amputacji...

To był jeden telefon poparty e-mailem. "Panie Piotrze, niech Pan ratuje naszego kolegę !!!Zmaga się z rakiem, ale odmawia dalszego leczenia...nie ma już sił. Jesteśmy jego przyjaciółmi z firmy. Nie możemy przejść obojętnie obok jego cierpienia i złych wyborów ... Radomir. Głogów". Trzy dni po amputacji palców, wsiadłem w pożyczone auto i pognałem na Dolny Śląsk. Przecież to miłość bliźniego w czystej postaci. W bibliotece publicznej odbyło się wyjątkowe spotkanie. Daliśmy WSPÓLNIE nowego Ducha, komuś kto chciał upaść. Wartość niesamowita i niemierzalna...i pierwsze spotkanie, po którym zostały ślady mojej krwi. Było warto...

• 02 lipiec

Ubywa Piotra...góra zabrała swoje.

2 lipca br. o godz. 11:55 ubyło Piotra :) Amputacja dwóch palców prawej ręki po odmrożeniach Denali Expedition 2018 stała się faktem. Nie pytajcie czy było warto. Góry to Wielka Miłość...nieogarnięta i piekna. Denali jak piękna kobieta którą zdobyłem...zabrała na koniec cząstkę mnie. Dziękuję lekarzom z oddziału oparzeniowego szpitala im. Rydygiera w Krakowie. Doceniam Waszą walkę o każdy milimetr moich paliczków. jesteście wspaniali:)

• 02 czerwiec

Denali- "Tron Słońca" zdobyty !!!

W ramach Denali Expedition 2018 zdobyłem najwyższy szczyt Ameryki Północnej- Denali ( zob. Mount McKinley )- 6190 m n.p.m. To mój czwarty szczyt z tzw. Korony Ziemi. Wraz z Pawłem Ząbkiem i Bogdanem Bednarzem zaatakowaliśmy jeden z najzimniejszych masywów na świecie, z temperaturami odczuwalnymi - 50 C, deniwelacją ponad 4000 m i ciśnieniem odpowiadającym 7500 m n.p.m. Wyprawa zakończyła się sukcesem, ale miała dramatyczny przebieg. Ewakuacja śmigłowcem Bogdana z najwyżej położonego Base Camp 5 prawdopodobnie uratowała mu życie ze względu na problemy ciśnieniowe i fatalną saturację. Wraz z Pawłem podjęliśmy- trwający ponad 20 godzin- atak szczytowy. Czas trwania wyprawy okazał się rekordowy, a osiągnięcie szczytu w tak krótkim czasie przejdzie do historii Denali National Park. Dziękuję moim Przyjaciołom z teamu. Bez ich wysiłku, wysokogórskiego profesjonalizmu i poczucia wspólnoty w zespole...mógłbym tylko pomarzyć o tak wielkim celu jakim jest  Denali. Chylę przed Wami czoła Panowie!!! Teraz nadchodzi dla mnie czas innej walki...o uratowanie odmrożonych palców. Niezależnie od wyniku, było warto :)

• 16 maj

Let's Manage

Jako prelegent reprezentujący sektor pozarządowy, spotkałem się w Krakowie z grupą menedżerów branży IT w edycji wymiany doświadczeń Let's Manage IT. Jak zwykle pozytywnie "zamieszałem"... reakcje po moim wystąpieniu nie były raczej tylko informatyczne :) Dziękuję za zaproszenie i wiele ciepłych słów. Szczególnie przed moją zbliżającą się wyprawą na zimną Alaskę :)

• 08 maj

Triatlon kulturalny.

Na zaproszenie organizatorów cyklu spotkań dla młodzieży powiatu wielickiego, pod nazwą "Triatlon Kulturalny z Polonistyką i Historią UJ" uczestniczyłem w finałowym spotkaniu i prezentacji dla uczestników tej ciekawej inicjatywy edukacyjnej. Szczególne podziękowania dla dyrektor Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Wieliczce, p. Katarzyny Sowy- Lewandowskiej.

• 22 kwiecień

Cracovia Marathon 2018 dla Bezdomnych...

Kolejna edycja Cracovia Marathon, była bardzo wyjątkowa. Zespół wyprawowy ERGO/ DENALI 2018 zjechał w całości na bieg, który miał przynieść donację dla krakowskich bezdomnych. Pokonaliśmy ponad 42 km. Nie było łatwo, wielu z biegaczy zakończyło bieg w asyście pogotowia i sanitariuszy, Nam się udało, choć czasy nie są mistrzostwem świata, ale fizyczne cierpienie przekłada się na realną pomoc dla potrzebujących. To fantastyczne uczucie...

• 18 marzec

21 km dla Bezdomnych...

Niedzielny start w XV edycji krakowskiego Półmaratonu Marzanny miał dla mnie podwójny wymiar osobistego wysiłku. Bieg w przenikliwym zimnie na rzecz bezdomnych, podopiecznych Fundacji Dzieło Pomocy św. Ojca Pio - był przejmujący. Poświęciłem tym ludziom 21 km pokonanych w skrajnych warunkach pogodowych. Dla mnie ledwie 2:09:32 w zimnie i wychłodzeniu. Dla bezdomnych to czasem cała doba, dni, miesiące. Miałem czas wykluczenia w swoim życiu, więc każdy metr był dla mnie podwójnie cenny. Zachęcam do wspierania działań Fundacji, namawiam do życia nie tylko dla siebie...

• 04 marzec

Kilimanjaro Half Marathon 2018 !!!

04 marca w tanzańskim Moshi uczestniczyłem w Kilimanjaro Half Marathon 2018. Wydarzenie sportowe w tak pięknym miejscu i atmosferze - pozostanie w mojej pamięci do końca mojego życia. 21 km pokonane wyjątkowym wysiłkiem ze względu na problemy zdrowotne dedykuję wszystkim,  którzy nie mają tyle szczęścia co ja...

• 01 luty

Royal Canin- 50 lat minęło...

Na zaproszenie firmy Royal Canin uczestniczyłem w Krakowie w konferencji zespołu pracowniczego. W prezentacji "50 lat na wspólnym szlaku" (chyba po raz pierwszy w mojej prezentacji motywacyjnej) znalazło się wiele obrazów i odnośników do zwierząt. W tym roku przypada 50-lecie działalności Royal Canin - jednego z największych producentów karmy dla psów i kotów. Jako "równolatek"firmy... miałem o czym mówić ! Moi "Bracia Mniejsi" odcisnęli przez pół wieku mnóstwo ciepłych łapek na moim życiowym szlaku :) Dziękuję bardzo za spotkanie.

• 27 styczeń

Denali 2018 Team na gali Ergo.

Nasz zespół wyprawowy w składzie: Piotr Pogon, Paweł Ząbek, Bogdan Bednarz uczestniczył w gali Primus Inter Pares zorganizowanej przez firmę ERGO Pro w Warszawie. Spotkanie z zarządem, pracownikami i przyjaciółmi naszego sponsora, było miłym doświadczeniem życzliwości. Dziękujemy za zaproszenie i wyjątkową gościnność.

• 14 styczeń

Błatnia i Klimczok...przed Denali.

W ramach przygotowań do wyprawy na Denali - najwyższy szczyt Ameryki Północnej, nasz zespół odbył wspólny "rozruch" na beskidzkim szlaku. Szczyty Błatniej (917 m n.p.m) oraz Klimczoka (1117 m n.p.m.) po 23 km pętli z początkiem i końcem w Brennej, były doskonałym pretekstem do omówienia bieżących planów i spalenia kilku tysięcy kalorii w doborowym towarzystwie i pięknej pogodzie. Bogdan, Paweł...dziękuję !

• 12 styczeń

Prezentacja dla zespołu Haldex S.A.

Na zaproszenie Bogdana Leśniowskiego z firmy Haldex S.A. miałem przyjemność spotkać się z zespołem pracowników tej firmy w beskidzkiej Brennej. Bogdan to maratończyk, człowiek wielkiego serca, koordynator projektów biegowych na rzecz WOŚP. Cieszę się że w jego wizji zarządzania firmą, mogłem motywować pracowników Haldex'a do zmiany osobistych postaw, dbałości o relacje oraz wrażliwości prospołecznej.